Wednesday, August 2, 2017

Gaut tak boleh makan ayam

Dulu Doktor banyak berpesan, jangan makan daging merah, tapi daging putih boleh. Jadi ayam tergolong dalam kategori daging putih.

Jadi saya rasa boleh la makan...

Saya start diet atkins dengan makan ayam dalam 5 ketul sehari. Tapi gaut saya semakin bertambah. Saya pun cek darah, tahap uric acid sangat tinggi melebih 2 kali ganda dari paras normal huhu.

Sendi dekat ibu jari membengkak tidak surut-surut walaupun telah makan ubat dan injek lagi.. akhirnya saya google, memang diet atkin sukar untuk orang yang kena gaut.

Jadi kena kurangkan pengambilan ayam dan ikan. Sehari mungkin boleh ambil paling banyak seketul. macam-macam tak boleh makan sekarang... entahlah...

Diet atkin selama 4 hari, alhamdulillah turun 4kg.. sekarang ingat nak beralih kepada diet kalori. limit pengambilan 1500 kalori sehari.

No comments: